pátek 17. února 2012

Leaving Bangkok.

Tak jsem strávily 3 dny v této metropoli a bylo to ok. Možná jsem čekala větší odvaz. Nebo nevím, jestli to není tím, že jsem zvyklá na zakouřenou přecpanou špinavou a fascinující Bombay. Nikdo tu nemluví anglicky, doptat se v busu kde máme vystoupit byl nadlidský úkol. Viděli jsme místní "Pražský hrad", budhistické chrámy a ty byly taky "ok". Že bych z toho byla odvázaná, to úplně ne, jak mám ráda budhismus tak místní architektura mě neohromila. Chrámy nejsou moc staré a všechny jsou natřené zlatou barvou, což působí kýčovitě. Chiang Mai - město na severu, kam jedeme dnes busem 11 hodin, páč vlaky jsou vyprodané, má být autentičtější a i levnější, i když Bangkok je určitě levnější než ostrovy na jihu.

Jinak se máme fajn, dokonce se docela dobře snesem, což je u dvou žen, které se před tím neznaly, poměrně úspěch. Jednu noc jsme byly v klubu, balil me bílý zrzavý pihatý Ir, a celou dobu prskal. Ale byla legrace. Thajky jsou takové malé děvky, všude je člověk vidí s bílýma chlapama. A Thajci jsou malý a ošklivý, takový opičáci.

Včera jsem šla sama do China Town a tam se mi vlastně líbilo nejvíc. Všude prodávali čerstvý džus z granátových jablek a spoustu fakt divného, zajímavě vonícího jídla. Dala jsem si rybu, kterou mi přinesli v kotlíku s ohněm, plavala ve vodě s citronem a chilli a na tom ohni se ještě dovařila. Mňam. Pak jsem šla kolem vysokého čínského hotelu, nějak mě napadlo vlézt tam a jet až nahoru. Výhled byl fantastický!!! A byl tam i bazén a v něm nikdo! Byla to paráda - viz foto. Noc by tam vyšla asi na 2000 korun.

Shrnutí: Bangkok je takový odvar Bombaye. Není tu tolik viditělná autentičnost. Thajci se hodně přizpůsobili západnímu světu, oproti v podstatě konzervativním Indům. Což má samozřejmě své výhody i nevýhody. Tak mi to připadá. Byly tu zajímavé části, třeba kolem řeky, a některé hezké ulice. Celkové hodnocení 3 hvězdičky.

Míša stropila hysterák pokaždé, když jsem přecházely ulici nebo jeli Tuk Tukem - taková thajská rickshaw. Připomělo mi to mojí první návštěvu Indie. Dost často jsem já už byla na druhé straně a ona pořád na té původní, lomila rukama a ječela :)

Co se nákupů týče, hadry nic moc, oproti Indii slabota. Hezké jsou trhy se soškami budhů a různými cetkami. Ráda jsem si taky dávala street food - různé ryby nebo mořské plody na grilu nebo v polévce. Hodně si slibujeme od Chiang Maie, má to tam býl lepší a levnější.

A na závěr bych ráda pogratulovala Lucii Privarové k narození prvního potomka ženského pohlaví. Vítej na světě, Eliško :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat